Beneficiile unei campanii outdoor media

panouri publicitare format bulletin board
sursa: OAAA.ORG
Year: 2010
Agency: CCO In House
Entry Group: Billboard Campaign
Product Category: Individual Execution: Billboard
Title of Work: Stressed?
Advertiser: Water 2 Wine
Brand: W2W

Segmentare in functie de regimul de trafic

Majoritatea panourilor publicitare sunt asociate cu segmente de populatie bine definite. Panourile care se adreseaza prioritar traficului auto sunt un exemplu bun. Conducatorii auto din Romania au varsta de peste 18 ani. Majoritatea soferilor activi se afla in acest interval: 18 - 60 de ani. Odata cu varsta, detinatorii de permis auto devin utilizatori ocazionali ai masinii, mai ales in cazul vehiculelor care circula pe drumurile nationale, in afara oraselor.

Expunere 24h din 24

Expunerea mesajului publicitar se face 24h din 24, pentru absolut toate masinile aflate in trafic prin zona respectiva. Panourile bine amplasate, in locuri fara concurenta vizuala sunt practic imposibil de evitat. Aici apare un avantaj specific in comparatie cu alte medii. Pot fi atinse in acest fel persoane ocupate, active care probabil nu petrec mult timp in fata televizorului sau care folosesc optiunea filmelor deja inregistrate in mediabox. Chiar si mediul cu cea mai dinamica dezvoltare din ultimii ani are o problema cu timpul pe care persoanele adulte in petrece in internet. In cazul acestora, campaniile online cele mai eficiente se bazeaza de SEO, optimizarea conversiei GoogleAdwords si mult mai putin pe push. Devine astfel destul de dificil sa propui unui adult cu forta financiara peste medie un mesaj aflat in acel moment in afara zonei sale de interes. Adresarea catre un conducator auto se va face mult mai usor prin spoturi radio (daca acesta este ascultatorul unuia din multele posturi FM) sau prin panouri publicitare bine plasate, mari si cu mesaje foarte clare.

Costuri foarte bune raportate la expunere

In situatia in care un advertiser doreste sa ramana "pe retina" unui numar mare de persoane, panourile stradale pot avea o contributie decisiva. Un panou care asigura un trafic mediu de 30.000 de persoane / zi si care are un cost de 600 EUR / luna (ca exemplu) obtine costuri in jur de 0.6 - 0.7 EUR pentru fiecare 1000 de vizualizari (CPM).

Segmentare in functie pozitionarea panoului publicitar

Pozitionarea geografica sau zonala este unul din cele mai clare avantaje ale unei campanii outdoor media. Campaniile outdoor pot utiliza panouri publicitare in anumite orase, in anumite cartiere, in proximitatea punctelor de vanzare sau a zonelor de dezvoltare imobiliara. Comunicarea OOH poate viza anumite rute preferentale (drumul spre Litoral, aeroport sau fluxul de persoane care folosesc metrou).

Asigurarea unei imagini puternice

Exista medii in care practic orice companie isi permite o campanie de promovare, chiar daca ajunge sa fie foarte scurta sau cu impact mai mic. Pe internet oricine poate avea o campanie mai mult sau mai putin vizibila. Cu un buget mic se pot asambla chiar si campanii la ore mai putin solicitate ale unui post de radio. Aparitiile pe panourile publicitare formate mari presupun insa o investitie initiala care diferentiaza companiile. Acest aspect reuseste sa ofere campaniilor outdoor o imagine mai puternica care depinde insa decisiv de locatie si grafica utilizata.