Traficul rutier pe principalele segmente de drumuri nationale este cuprins intre 25.000 - 60.000 masini / zi. Vom lua exemplul unui panou aflat pe DN1 (Bucuresti - Ploiesti) cu un trafic mediu estimat de 40.000 - 50.000 de vehicule / zi.
Pentru un panou publicitar foarte vizibil (cu expunere de peste 100mp/ sensul de mers), aproximam un cost mediu luna de 700 EUR / luna (vizibil pe ambele sensuri). Costurile initiale (productia afiselor publicitare plus decorarea materialelor de panoul publicitar) le aproximam cu 1000 EUR pentru ambele sensuri.
Costurile unei campanii de 12 luni ajung la 10,800 EUR (net)
Obtinem o expunere de 14 400 000 de vehicule / campanie (numarul de vehicule "expuse" la mesajul publicitar). Vom considera o incarcare medie de 1.5 persoane pe vehicul. Expunerea (calculata in persoane) la mesajul publicitar devine 20 160 000.
Rezulta un cost de 0.46 EUR / 1000 de expuneri (CPT).
Un panou publicitar este eficient din punctul de vedere al expunerii media in masura in care ofera vizibilitate catre un anumit numar de persoane pe zi.
Eficienta unei campanii outdoor media este data de masura in care mesajul este perceput de un anumit numar de persoane.
Eficienta unei campanii de marketing vizeaza rezultatul final dat de masura in care obiectul de marketing este atins. Pentru atingerea obiectivelor de marketing ale unei campanii este nevoie de un mecanism in care toate elementele sa functioneze corect:
O campanie planificata corect in care grafica contine elemente corecte dar nu foarte vizibila, va irosi bugetul alocat.
O campanie vizibila dar al carei mesaj trimite din dintr-o greseala de strategie online spre site-uri concurente, va pierde mult din randament.
O campanie outdoor media organizata perfect dar pentru un produs care are probleme de livrare, poate deveni inutila sau poate avea efecte negative asupra imaginii companiei.