Campanii outdoor eficiente

campanii outdoor media eficiente
sursa: OAAA.ORG
Year: 2015
Entry Group: Billboard Campaign
Product Category: Food & Beverage
Title of Work: Go long.
Advertiser: McDonald's

Traficul rutier pe principalele segmente de drumuri nationale este cuprins intre 25.000 - 60.000 masini / zi. Vom lua exemplul unui panou aflat pe DN1 (Bucuresti - Ploiesti) cu un trafic mediu estimat de 40.000 - 50.000 de vehicule / zi.

Pentru un panou publicitar foarte vizibil (cu expunere de peste 100mp/ sensul de mers), aproximam un cost mediu luna de 700 EUR / luna (vizibil pe ambele sensuri). Costurile initiale (productia afiselor publicitare plus decorarea materialelor de panoul publicitar) le aproximam cu 1000 EUR pentru ambele sensuri.

Costurile unei campanii de 12 luni ajung la 10,800 EUR (net)

Obtinem o expunere de 14 400 000 de vehicule / campanie (numarul de vehicule "expuse" la mesajul publicitar). Vom considera o incarcare medie de 1.5 persoane pe vehicul. Expunerea (calculata in persoane) la mesajul publicitar devine 20 160 000.

Rezulta un cost de 0.46 EUR / 1000 de expuneri (CPT).

Eficienta unui panou publicitar

Un panou publicitar este eficient din punctul de vedere al expunerii media in masura in care ofera vizibilitate catre un anumit numar de persoane pe zi.

Eficienta unei campanii outdoor media este data de masura in care mesajul este perceput de un anumit numar de persoane.

Eficienta unei campanii de marketing vizeaza rezultatul final dat de masura in care obiectul de marketing este atins. Pentru atingerea obiectivelor de marketing ale unei campanii este nevoie de un mecanism in care toate elementele sa functioneze corect:

  1. Media - panou publicitar vizibil
  2. Media - audienta locatiei publicitare sa fie conforma cu obiectivele campaniei (segmentare si valori de trafic)
  3. Creatie - vizibilitatea mesajului (elemente grafice si text usor de perceput)
  4. Strategie de marketing - alegerea corecta a mesajului si integrarea sa in cadrul campaniei; coordonarea cu alte medii de comunicare
  5. Strategie de marketing - planificarea corecta a perioadei de campanie
  6. Strategie de marketing - deciziile referitoaare la produs, adresare, lant de distributie, pret, etc.
  7. Media buying - alegerea pachetului corect si negocierea costurilor de productie publicitara, decorare si inchiriere.
Toate elementele de mai sus sunt critice pentru atingerea obiectivului final. Oricare din ele poate distruge o campanie de marketing daca nu este abordat corect.

O campanie planificata corect in care grafica contine elemente corecte dar nu foarte vizibila, va irosi bugetul alocat.

O campanie vizibila dar al carei mesaj trimite din dintr-o greseala de strategie online spre site-uri concurente, va pierde mult din randament.

O campanie outdoor media organizata perfect dar pentru un produs care are probleme de livrare, poate deveni inutila sau poate avea efecte negative asupra imaginii companiei.